Devlet okulu aileleri PISA sonrası öğretmenlik eğitimini sorguluyor

abastard

New member
Beri Associacions Federades de Famílies d'Alumnes de Catalunya (Affac), aile birliklerini temsil eden kuruluş Katalonya'da 2.300'den fazla devlet okulu ve enstitüsü, En son PISA raporunun, diğer şeylerin yanı sıra, devlet okullarındaki öğrencilerin ortalama olarak özel destekli okuldaki öğrencilerin neredeyse iki sınıf altında olduğunu ortaya koyan zayıf ve eşitsiz sonuçlarından sonra birçok sorun ortaya çıkıyor.



Aileler Milli Eğitim Bakanlığı'ndan daha fazla sosyal politika talep ediyor


Belen Tascón

— Affac Başkanı

Aslında Bakan Simó'nun ilk açıklamalarıyla örtüşen ilk açıklama, Katalonya'nın çok yüksek düzeyde çocuk yoksulluğuve veriler yine bir Daha kötü sonuçlar veya sosyoekonomik ve kültürel indeks arasındaki korelasyon. Başka bir konuyu masaya yatıran Affac, “Burada da sosyal politikalara ihtiyaç var” diye vurguluyor. Okullarda ayrımcılığa karşı planlar işe yarıyor mu?


Belén Tascón, varlığın başkanı, olup olmadığını dikkatli bir şekilde analiz etmenin gerekli olduğuna işaret ediyor Ayrımcılıkla mücadele stratejisi Katalonya'da birkaç yıldır uygulanan yöntem, sonuçların iyileştirilmesine hizmet ediyor. “Öyle görünmüyor, çünkü sonuçlar dört yıl öncesinden daha kötü” diyor ve bu politika ile “sistemin özelleştirilmesi” arasındaki ilişkiye işaret ediyor. “Özel merkezlere daha fazla kaynak vermek sonuçları iyileştirmiyor gibi görünüyor” diye ekliyor.


Özel profillerin eksikliği



Son olarak Affac başkanı da bir soruna işaret ediyor: özel profillerin eksikliği Bunun aynı zamanda sonuçlar üzerinde de etkisi vardır ve PISA'da ölçülenler (beceriler) ile Katalonya'daki öğretim kadrosunun profili arasında bir uyumsuzluk vardır. “Bizim şöyle bir sorunumuz var başlangıç eğitiminin eğitim sisteminin yeni zorluklarına uyarlanmaması, ne de öğretmenlerin kalıcı eğitimine ilişkin net ve belirgin bir strateji mevcut,” diyor Affac başkanı.