Dijital çağda küçükleri korumak için eğitin ve sınırlandırın

abastard

New member
Ulusal İstatistik Enstitüsü'nün (INE) son rakamlarına göre, 10 ila 15 yaş arasındaki çocukların yüzde 68'inden fazlasının cep telefonu erişimi var. 14 ila 15 yaş arasındakilerin yarısından fazlası halihazırda Instagram'a erişirken, 7 ila 9 yaş arasındaki çocukların neredeyse dörtte birinin TikTok hesabı var. Çocuklarını dijital bağımlılıktan ve mobil bağımlılıktan koruma ihtiyacı, çocuklarının ekran karşısında saatler geçirdiğini gören aileleri giderek daha fazla endişelendiriyor. Bu korku yersiz değil, çünkü giderek daha fazla araştırma cep telefonunun kötüye kullanımını kötü akademik sonuçlarla, öz kontrol sorunlarının ve dikkat bozukluklarının artmasıyla ilişkilendiriyor. Küçüklerin ekranlara aşırı maruz kalmasının etkileri göz önüne alındığında, Barselona Hekimler Koleji 16 yaşına kadar akıllı telefon verilmemesini şiddetle tavsiye ediyor.


Küçüklerin cep telefonu kullanması yasaklanmalı mı? Teknolojinin giderek arttığı dünyada çocuklarımızı teknolojinin doğru kullanımı konusunda nasıl yönlendirebiliriz? Sınırları nerede ve nasıl belirleriz? Bu soruları cevaplamak için, EL PERIÓDICO, 16 Ekim'de CosmoCaixa Oditoryumu'nda 'Eğitim ve Teknoloji' forumunu düzenledipsikoloji ve pedagoji alanında çeşitli uzmanlarla. Bu etkinlik öne çıktı eğitim alanında uzmanlaşmış gazeteci Olga Pereda ve ruh sağlığı konusunda uzmanlaşmış gazeteci Fidel Masreal. Onlar da katıldı Teknolojik bağımlılıklar konusunda uzmanlaşmış psikolog Marc Masip; Claudia Bruna, eğitimci ve aile koçu; Jaume Funes, psikolog, eğitimci ve yazar; ve Gema Fernández.


Forum sunumunda Pereda, “Dijital çağda yaşamak zorunda kaldık, bu gerçeği inkar edemeyiz” dedi. “Bağımlılıklara, siber zorbalığa, gerçek hayata uymayan dijital yaşamdan kaynaklanan hayal kırıklıklarına dair pek çok korkumuz var; bunlar gerçek dışı korkular değil.” Yeni nesiller teknolojilere erişimle doğuyor, onlara “dijital yerliler” deniyor ama onlara bunları nasıl kullanacaklarını öğretmesi gerekenler aileler ve toplum.. EL PERIÓDICO'da, reşit olmayanlar ile cep telefonları arasındaki ilişki bir süredir dikkat ve endişe odağı haline geldi; bu nedenle reşit olmayan bir çocuğun telefonunu yedi gün boyunca elinizden aldığınızda ne olduğunu görmek için bir proje başlatıldı.


“Bağırmak zorunda kalmadan itaat edebilmeleri için sağlıklı sınırlar koymayı öğrenmelisiniz”




Claudia Bruna

— Eğitimci ve aile koçu



Marc Masip'in müdahalesi. / Maite Cruz



Cep telefonsuz bir hafta



Altı genç bir hafta boyunca cep telefonlarını bir kenara koymaya gönüllü oldu. Bir veya iki gün daha sinirlendikten sonra hepsi bu zorluğun üstesinden sorunsuz bir şekilde gelmeyi başardılar; bu da derslerine ve aileleriyle ilişkilerine olumlu bir etki yaptı. Deneye katılan küçüklerden birinin annesi Gema Fernández, Fidel Masreal ile deneyimin nasıl olduğu hakkında sohbet etti. Fernández, “Çok güzel bir haftaydı, büyükannesiyle yoga yapmaya başladı, erkek kardeşiyle ve benimle ilişkisi gelişti” diye açıkladı. “Cep telefonunun olmamasına hemen alıştı, hatta bir gün bir arkadaşı evin kapısına geldi, kapıda konuşmaya başladılar, daha önce nasıl yaptığımızı keşfettiler.” Bu zorluktan aylar sonra bile kızlarıyla ve cep telefonuyla ilişkilerinde bazı değişiklikler devam ediyor. “Çok gelişti, 16 yaşına gelene kadar sosyal ağları kaldırdık ve elinde sadece WhatsApp var”. Artık günlük kullanım süresi yaklaşık bir saat, eskisinin yarısı kadar.”


Bir anne olarak, ekranlara aşırı maruz kalmanın suçunun bir kısmının ailelerde olduğunu biliyor.. “Ebeveynler daha fazlasını yapabilir, biz bir yaşındaki bebeğe yemek yerken, okula giderken cep telefonunu veremeyiz” dedi. “Sokakta bebek arabasıyla anne-babayı ve cep telefonuyla bebeği gördüğümde ellerimi başımın üzerine koyuyorum.” Daha fazla sınır konulması gerektiği açıktır. “Çocukların altı saatini cep telefonlarında video izleyerek geçirmelerine gerek yok, bu çılgınlık.”


«Bugün cep telefonu olmadan genç olamayacağınızı kategorik olarak onaylıyorum»




Jaume Funes

— Psikolog, eğitimci ve yazar

Bir bağımlılık sorunu



“Günde 6 saat cep telefonuyla vakit geçirmek hayatınızın 15 yılını kaybetmeye eşdeğerdir”yeni teknolojilere bağımlılık konusunda uzman ve Disconnect programının yöneticisi olan psikolog Marc Masip'i vurguladı. “Bunun bir çocuğa ne faydası var? Tiktok neler sağlıyor? Hiçbir şey, bu sadece aciliyete daha fazla ihtiyaç duyan çocuklar yaratıyor” diye açıkladı. Cep telefonu bağımlılığı bu şekilde sınıflandırılmamıştırAncak video oyunları gibi diğerlerinden farklı olarak Masip, ekranların aşırı kullanımının başka sorunların kaynağı olduğunu açıkladı. “Örneğin, anoreksiyanın, ağlardaki bedenlerin veya kaçmak için ekran kullanan sosyal fobisi olan kişilerin karşılaştırılması.”


Gittikçe kötüleşen bu krizi çözmek için. “Ne zaman daha genç ve daha ciddi hastalar görüyorum ve bu çok korkutucu” dedi. Masip, ebeveynler için eğitime, daha fazla sınır ve yasak koymaya ve pedagojiyi güçlendirecek yasal destek sağlamaya odaklandı. “Cep telefonu yok diyen reklamlarda arkadaşlarınız da olacak” diye örnek verdi. “Cep telefonu olmadan eğitime devam edebilmek için pedagojinin ebeveynlere yönelik olması gerekiyor.” Tıpkı tıp birliği gibi, reşit olmayanların da 16 yaşından itibaren akıllı telefonlara erişebilmesini tavsiye ediyor.


«Teknoloji bağımlısı hastalar giderek daha genç ve ciddileşiyor»




Marc Masip

— Teknolojik bağımlılıklar konusunda uzmanlaşmış psikolog


Cosmo Caixa'da eğitim ve teknoloji forumu


Cosmo Caixa'da Eğitim ve Teknoloji Forumu. / Maite Cruz



Dijital çağ



Psikolog Jaume Funes, “Bugün akıllı telefon olmadan genç olamayacağınızı kategorik olarak onaylıyorum” dedi. “Elbette yasak olabilir ama bu sizi dinleyecekleri anlamına gelmiyor.” Onun için ekranlar bir tehdit değil, doğru kullanıldığında fayda sağlayabilecek bir araç. “Dijitalden vazgeçmek mantıklı mı? Üretken zekayı kullanmadan araştırma çalışması yapmak aptalca” dedi. Gençlerin kopyalamasını savunmuyor, ancak işlerin bu yeni teknolojiden yararlanabilmeleri için yeniden formüle edilmesini savunuyor.


“Okul hiçbir zaman dijital olmadı; enstitülerdeki dijital ekranlar yalnızca projektör görevi görüyor” diye yakınıyordu. “Dijital ortamda eğitim vermek ekran kullanmak anlamına gelmiyor”. Ayrıca giderek dijitalleşen toplumda okullarda ekran kullanımının (hem cep telefonu hem de bilgisayar) önemli olduğunu ve bunun yasaklanmasının yalnızca okul dışında öğrenemeyenlere zarar vereceğinin altını çizdi. “En az şeye sahip olanlar her zaman bunun bedelini öder” diye kınadı. Ancak ekranların arkasında aşırı sağın yükselişi ve kişisel verilerimizin çalınması dahil pek çok riskin bulunduğunu açıkladı. “Teknoloji şirketlerinin küçüklerden veri toplaması engellenmeli.”


Eğitimci Claudia Bruna, “Çocukların sınırlara ihtiyacı var” diye savundu
“Sınırların olmadığı yerde güvenlik, rehberlik, rehberlik eksikliği vardır.” Bruna, ebeveynlere yönelik bir koçluk oturumu sunarak iddialı eğitimin önemini anlattı. “İletişim açık, saygılı ve dengeli olmalı, bağırmadan bize itaat etmelerini sağlayabiliriz.” Cep telefonu aile içindeki tartışma ve kavgaların sonucu olabilirBu nedenle küçüklere her zaman empati ve saygıyla ama aynı zamanda belli bir otoriteyle sınırlar konulmasını önerir. “Örneğin benim için ailece vakit geçirmek önemli, bu yüzden öğle ve akşam yemeklerinde cep telefonu yok.”


Eğitim ve Teknoloji forumu işbirliği sayesinde mümkün olmuştur. Katalonya Generalitat'ı.