Lise öğretmenleri Fizik, Kimya veya Biyoloji derslerinden saatler ayırarak seçmeli derslere “bilimsel mücadele” vermenin “saçmalık” olduğunu düşünüyor

abastard

New member
Güncelliği, yakınlığı ve hamlığı nedeniyle Dana bunun en büyük örneğidir. Hem olgunun kendisi, hem sonuçları, hem de yönetimi. “Dana meteoroloji, iklim krizi, doğal riskler, sel bölgelerinde yapılaşmanın sonuçları, protokol ihtiyacı konularında bilgi eksikliğini ortaya çıkardı… Jeoloji ve Çevre Bilimleri ders saatlerini azaltın Anı nasıl okuyacağını bilememek ya da iklim acil durumunu ciddiye almamak”, Barselona'daki bir liseden bir öğretmen, Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan lisans programındaki değişiklikler hakkında özetliyor ve bu değişiklikleri düşünüyor. Biyoloji, Jeoloji ve Çevre Bilimleri konusunda füzyonbir yandan ve Fizik ve Kimya diğer yandan, bunun sonucunda saat kaybı yaşanır.



“Jeoloji ve Çevre Bilimleri ders saatlerini kısaltmak, anı okumayı bilmemek ya da iklim acil durumunu ciddiye almamaktır”

Bu ve danışılan diğer öğretmenler aynı zamanda düz dünya söylemlerinin ilerlemesi bağlamında fen ders saatlerinin kısaltılmasının sorunlarını da vurgulamaktadır. “Öyle anlaşılmaz İklim perspektifinin tanıtılmasının en önemli olduğu anda çalışma saatlerini azaltıyorlar” diye ısrar eden bu profesör, Dışişleri Bakanlığı tarafından önerilen çözümün şu şekilde olduğuna dikkat çekiyor: bu saatleri seçmeli derslerle telafi etmek Biyoloji Zorlukları türünden, “hiçbir anlamı yok”. “Zorlukları çözmek için öncelikle bir temele sahip olmanız gerekir; bunları önceden bilgi olmadan ulaşılması imkansız olan daha spesifik içeriğe vermek için temelden saatler almak saçmalıktır” diye açıklıyor.


Gördükleri tek sorun bu değil. “Eğer artık Biyoloji ders programını haftada üç saatte bitirecek vaktimiz yoksa, dersin içeriğini nasıl işlemeyi planlıyorlar?” aynı saatlerde iki konuBunun bu konunun ilk kez kesintiye uğradığını hatırlayan profesör, “?” diye soruyor: Birkaç yıl önce Biyoloji zaten haftada dört saatten üç saate çıkmıştı.


Bu, Katalan liselerindeki lise öğretmenleri için çalkantılı bir ilk çeyrek oldu. Aynı yıl uygulanmaya başlanacak olan ve detaylarına kurs sonuna kadar ulaşamadıkları yeni seçicilik fikrine henüz alışmaya çalışırken, bu Cuma günü neredeyse tesadüfen öğrendiler. Bir sonraki ders için müfredatta tartışmalı değişiklikler. Bakanlığa göre bazı değişiklikler “zamanından önce” kamuya duyuruldu (bu, bakanlığın bir şartına yanıt olduğundan, kesin olarak onaylanmadan önce yine de iddialar aşamasından geçmeleri gerekiyor) “bir süreliğine” insan hatası“.



Zorlukları çözmek için öncelikle bir temele sahip olmanız gerekir; bunları önceden bilgi olmadan ulaşılması imkansız olan daha spesifik içeriğe vermek için temelden saatler almak saçmalıktır.

Bakanlığın açıklamasına göre “Birisi”, bakanın bu Salı günü “yaşayan, çalışan bir belge” olarak tanımladığı belgeyi Merkezin Portalı'nda, öğretim elemanları arasındaki tüm alarmları harekete geçiren 'intramedya'daki haberlerle birlikte yayınladı. bu pazartesi haklı çıktılar, bunlar küçük değişikliklerdi “Yönetim Kurulu bunu sakin bir şekilde karşıladı”; Hala onları özümseyen çok sayıda yönetmen ve öğretmenin ifade ettiği vizyondan çok farklı bir vizyon: “Küçükken hiçbir şey; ve rızaya dayalı olarak, daha az“, bir çalışma müdürü sinirlendi.


Pazartesi günü saat 21.00'de yapılan basın açıklamasında müfredatta değişiklik yapılacağı duyurulduktan sonra ortaya çıkan -eğitimsel ve siyasi- huzursuzluk böyle oldu. Bakan Esther Niubó bu Salı günü ortaya çıktı Katalan dilini etkilediği için politik açıdan hassas olan değişikliklerden birini tersine çevirin. Danışman şunu açıkladı edebiyatlar -Katalan ve Kastilya- “kırmızı çizgi” idi ve gelecek yıl da öyle olmaya devam edecekti modalite konuları şimdiye kadar olduğu gibi (buna rağmen) Devletin şartı bunların isteğe bağlı olmasıdırçünkü özerk topluluklar modalite konuları üzerinde değil, yalnızca seçmeli konular üzerinde yetkiye sahiptir).


Müfredatı değiştirmeye yönelik tartışmalı öneride önerilen değişikliklerin geri kalanı danışman tarafından düzeltilmedi, dolayısıyla danışmanın bir “çalışma belgesi”nden bahsetme konusundaki ısrarına rağmen şu anda ilerleme kaydediyorlar. Yani, bilimdeki konuların kaynaşması – bunun sonucunda ders saatlerinin azaltılması – ve Treball de Recerca'nın (TR) ağırlığında ciddi azalma, şu ana kadar notun %10'u değerinde ve “başka bir konu gibi” olacak, pek çok öğretmenin gözünde “onu öldürmek” anlamına gelen bir şey.


Öğretmenler arasında en yaygın duygu şu: iktidarsızlık r'yi görüncebazı konularda saatlik azalma. Her ne kadar Bakanlık bilimde kesilen saatlerin telafi edileceği konusunda ısrar etse de ayrıca bilimsel seçmeli dersler, öğretmenler bu alternatifi düşünmüyorlar ve bu sadece daha fazla çalışma anlamına gelmiyor (Bu yeni konuların müfredatını sıfırdan oluşturun), ancak neyin çalışılıp neyin çalışılmayacağını (ve nasıl) bir kez daha öğretmenin ellerine bırakacağız.


Okumaya devam etmek için abone olun