PISA, cinsiyet ve sosyal sınıf, Gemma Altell

abastard

New member
Birkaç haftadır konuşmayı bırakmadık PISA testleri Ve kötü sonuçlar İspanyol öğrencilerden. Biz de çizdik Bu kötü sonuçların nedenleri hakkında binlerce teori. Bunların bir kısmı eğitim konusunda uzman kişiler tarafından geliştirildi, ancak ne yazık ki birçoğu sadece kendi fikrini belirtmekle kalmayıp, herhangi bir konuda ahkam kesmeye bile cesaret eden kişiler tarafından geliştirildi. Bence, analizlerin çoğu –bir kez daha – bilgi eksikliğinden başlayın ve Günümüz gençliğinin önyargılı bakış açısı. Ancak bu vesileyle bu konuya bu perspektiften girmek istemem. Burada feminist bir sosyal psikolog olarak bildiğim alanlar üzerinde düşünmeye odaklanmak istiyorum: Cinsiyet ve sosyal eşitsizlikler.



Verilerin biraz daha derinine inmek bu son PISA Raporunun İspanya'da bu iki önemli konunun kamuoyunun analizine çok daha az maruz kaldığını gözlemliyoruz. Bir yandan cinsiyet farklılıkları: Erkekler fen bilimlerinde kızlara göre çok daha iyi sonuçlara sahipken, kızlar da okuduğunu anlamada daha iyi sonuçlara sahip. Öte yandan şu tespit Sosyoekonomik düzeyi düşük ailelere mensup öğrenciler çok daha düşük puanlar alıyorlar.


Bunlar birbiriyle bağlantısız gibi görünebilecek iki yöndür ancak aslında öyle değildir. Cinsiyet farkı İçerik türüne gelince – daha önce de söylediğimiz gibi bilim ve edebiyat – bize bir sistemi (eğitim, aile, sosyal vb.) anlatır. kızları ve oğlanları bir kenara iten stereotipleri sürdürmeye devam ediyor ama bir bakıma -şüphesiz- eşitsiz. Bu cinsiyet farkı tarafsız değildir ve onların sonraki eğitim ve/veya meslek seçimlerini koşullandıracaktır ve (ah! tesadüf) Bu sonraki seçimler daha iyi veya daha kötü ücretli mesleklere karşılık gelir, toplumsal olarak değer verilir ve tanınır. Teknolojik ve bilimsel alanla ilgili olan her şey -zaten bildiğimiz gibi- daha değerli, daha iyi ücret alıyor ve daha erkeksileşiyor. PISA Raporu aynı zamanda analize de yer veriyor. Matematik öğrenmenin yarattığı kaygı, Ve bu belirtiler aynı zamanda cinsiyet ayrımını da ortaya koyduğundan (yani kızlarda çok daha fazla görüldüğünden), kendimizi matematikten daha “uzak” hissetmeye yönelik eğitiliyoruz ve bu nedenle bizi daha çok korkutuyorlar. Böylece öğrenmeyi etkileyen tüm boyutların (ısrar ediyorum: okul, aile, yakın çevre, genel olarak toplum) olduğunu bir kez daha doğrulamış oluyoruz. cinsiyet ayrımını tersine çevirecek kadar dönüştürücü olamıyorlar beklentiler, farklı eğitim veya geleneksel kadın ve erkek rollerine “adaptasyon” vb. tarafından verilenler.


Öte yandan ortalamalardan bahseden manşetlere takılıp kalmadığımızda Pisa sonuçları şunu gösteriyor: Yüksek veya orta sosyoekonomik düzeye sahip ailelerden gelen öğrenciler arasında çok açık eşitsizlikler var ve düşük seviyeli ailelere ait olanlar. Başka bir deyişle, alt sınıfa ait olmak, daha kötü akademik sonuçların habercisidir. Evet, alt sınıf. Artık 'sınıf' kavramını kullanmıyoruz çünkü kulağa politik olarak doğru gelmiyor; ancak öyle her zamankinden daha alakalı ve mevcut toplumsal eşitsizlikleri görünmez kılmak yerine buna sahip çıkmalıyız. Sonuç olarak PISA, İspanyol öğrencilerin genel olarak kötü sonuçlarından değil, Asgari maddi koşullarla yaşamakta daha fazla zorluk çekenler Bu, çalışmaya ve öğrenmeye odaklanmanızı sağlar. Şu anda düşük sosyoekonomik düzeyden bahsetmek, göç etmiş insanlardan, başka kültürlerden insanlardan bahsetmek anlamına geliyor. Dolayısıyla, bugün PISA testlerinden asıl zarar görenler, diğer kültürlerden ve ülkelerden gelen, düşük sosyoekonomik statüye sahip genç kadınlar/kız çocuklarıdır. Gelecekte 'yoksulluğun kadınsılaşmasını' artıracak olan bunlardır. Öyleyse,Belki de eğitim sistemimizdeki mükemmellik ve yenilik konusunda çok fazla endişelenmemize gerek yok, bunun yerine eşitsizlikleri tersine çevirecek politikaları nasıl oluşturduğumuz konusunda endişelenmemize gerek yok. ve bu da eğitimde eşitliği sağlar.


Okumaya devam etmek için abone olun