PISA Raporu: 'Yoksulluk faktörü' çıkarılırsa göçmen olmayan ve göçmen öğrenciler arasındaki sonuçlar eşit oluyor

abastard

New member
İspanya'da eğitim sonuçlarındaki boşluklar giderek azaldı pandemiden sonra sağlamlaşmak, hatta büyümek. Hazırladığı rapora göre Esade Ve Çocukları kurtarmak En son PISA raporunun sonuçlarına göre, Ekonomik faktör Öğrencilerin aldıkları notlarda göçmen kökenli olup olmadıklarına göre çok daha fazla ağırlık vardır. İşte temel bir bilgi: Yabancı kökenli bir öğrenci matematikte ortalama 32,5 puan daha az puan alıyor göçmen olmayanlarla karşılaştırıldığında (bir buçuk kurstan biraz fazlasına eşdeğer). Ancak, etkinin artması durumunda bu fark 6,6 puana düşüyor. Ekonomik eşitsizlik.



Katalonya'da bir grupla diğeri arasındaki not farkı 43 puandan (iki yıldan fazla) sosyoekonomik faktör ortadan kaldırıldığında yalnızca 5'e çıkıyor

VE Katalonya'daki bu eşitsizlik çok daha acı verici. Göçmen olmayan öğrenciler PISA'da göçmen öğrencilere göre matematikte ortalama 43 puan daha yüksek puan alırken iki kurs), sosyoekonomik faktör çıkarıldığında fark 5 puana düşer, yani istatistiksel açıdan pratikte ortadan kaybolur.


Belgeye göre İspanya'da sosyoekonomik düzeyle açıklanabilecek matematik performansı farkı %16 olup, OECD ortalamasına benzer ve 2018'e göre önemli bir değişiklik göstermedi. Bölgesel düzeyde ise Asturias (%20) , Euskadi ve Murcia (%18) daha büyük eşitsizliğe sahiptir.


Çalışması Esade Ve Çocukları kurtarmak bu Salı günü kamuoyuna açıklandı PISA sonuçları seviyedeki öğrencileri de uyarır sosyoekonomik bas neredeyse var sınıf tekrarı yapma olasılığı dört kat daha fazla sosyoekonomik düzeyi yüksek olanlara göre daha fazladır. 2018'den bu yana değişmeyen bir şey ve o yer İspanya bu durumun en çok tekrarlandığı ülke olarak OECD'nin zirvesinde yer alıyor. Bu konuda Katalonya'nın ödevini yaptığını ve bu konunun açık ara en az tekrarlandığı ülkenin toprakları olduğunu vurguladı. İspanya ortalaması %22 iken Katalonya'da bu oran %7,4'tür.



Aslında sahip olmanın ötesinde azaltılmış tekrar oranlarıKatalanların öne çıkan özelliklerinden biri Lucía Cobreros, Esade araştırmacısı2018'den 2022'ye kadar yerli öğrencilerin matematik notlarının yerli olmayan öğrencilere göre daha fazla düştüğü İspanya'dan farklı olarak, Katalonya'da tam tersi oldu. Notları en çok kötüleşenler (PISA 2022 raporuna göre her zaman) göçmen öğrencilerinkiler oldu. hem Katalonya dışında doğan birinci nesil göçmen öğrencilerin hem de burada doğan ikinci nesil ergenlerin sayısını azaltmak (her zaman hakkında konuşuruz) 15 yaşındaki öğrenciler) göçmen ebeveynlerin.


Etkili ücretsiz sözleşmeli okullara bağlılık, okul ayrımcılığına karşı mücadelenin anahtarıdır

Tartışma için dikkate alınması gereken unsurlardan biri ve açıkça bekleyen bir Katalan konusu birinci ve ikinci kuşak göçmenlerin sonuçları arasındaki küçük farktır.


Durumu tersine çevirmek için raporun yazarları tarafından önerilen önlemler arasında, okul ayrımcılığına karşı gerekli planların “sözleşmeli okulların etkili ve ücretsiz sağlanmasına dayandığını” vurgulamakta fayda var. Aynı anlamda araştırmacılar, uzun okul günlerine doğru ilerlemenin, yoksulluk içindeki kız ve erkek çocuklar için ücretsiz okul malzemeleri, yemek odası ve ulaşımın sağlanması ve eğitim merkezinde kalıcılıklarını teşvik edecek yeterli burslara erişim sağlanması gerektiğine işaret ediyor. zorunlu eğitim sonrası sürekliliğin.


Raporda ayrıca “Heterojen sınıflarda sınıf yönetiminde daha fazla etkililik ve pratik beceriler”, yanı sıra “sınıf tekrarına ilişkin inançları ve pedagojik uygulamaları yansıtmak ve değiştirmek” ile ilgili eğitim.



Son olarak, Esade ve Save The Children raporu ekstra kaynak sağlanmasını ve oran indirimlerini teşvik etmek En dezavantajlı öğrencilere eğitim veren eğitim merkezlerinde öğrenci/öğretmen. Öğrencileri desteklemeye yönelik önlemler arasında, çalışma hem okul saatleri içinde hem de okul saatleri dışında bireyselleştirilmiş takviye derslerinin veya küçük gruplar halinde teşvik edilmesini savunmaktadır.