Sınıflarda kötü niyet | kaydeden Emma Riverola

abastard

New member
7 Aralık 2010'da buluştular2009 PISA raporunun sonuçları: Katalonya okuma, matematik ve fen bilimlerinde İspanya ortalamasını geçti ve okuma açısından, gezegendeki en zengin 30'un kulübü olan OECD ülkelerinin biraz üzerindeydi. 2006 sonuçlarına kıyasla iyileşme dikkat çekiciydi ve ayrıca en kötü sonuçlara sahip öğrenci grubu azaldı ve kamu ve özel merkezler arasındaki sonuçlar arasındaki fark azaldı.



27 Aralık 2010'da Artur Mas, Generalitat'ın başkanı olarak yemin etti. Üçlülüğün sonu ve başlangıcı kemer sıkma. On dört ay sonra bin öğretmen, öğrenci ve veli bir protestoya karşı gösteri yaptı. yeni kesit. Bütçe zaten %12 oranında azaltılmıştı. Öğretim kadrosunun devamsızlıkları ve emeklilikleri yalnızca kısmen karşılandı ve öğrenci sayısı giderek arttı. Okul ulaşımı ve kafeteryalara yönelik yardımlar da azaltılmıştı.


Aralık 2013'te, dönemin Eğitim Bakanı Irene Rigau, Katalonya'nın diğer topluluklarla karşılaştırıldığında elde ettiği en kötü sonuçların nedeninin göç olduğuna dikkat çekti. Hükümet bir yıl önce vermişti yoğun gün için yeşil ışık. Enstitülerin %80'i bundan yararlandı. Bir rahatlama aşırı yüklenmiş şablon, okul kafeteryalarının kapatılması nedeniyle tasarruf… Ve okul performansının ve en savunmasız öğrencilerin önünde daha fazla engel.


2015 yılında Katalonya matematik ve fen bilimlerinde toparlanmayı başarırken okuma alanında düşüş devam etti. 2018 yılında Clara Ponsatí, zorunlu yüksek lisans derecesini tamamlamamış öğretmenlerin ESO'ya alınacağını duyurdu. Bir anda öğretmen eksikliğinden dolayı aciliyet ortaya çıktı. Bir mahkeme düzeltmeyi durdurdu.



Şimdiye kadar kesintiler, doğaçlamalar ve eğitime ilgisizlikle dolu bir geçmiş var. Yeni PISA raporu Katalonya'ya darbe oldu: tarihteki en kötü sonuçlar ve İspanya'nın geri kalanının çok altında. Üstelik gelire dayalı uçurum da açıldı. Katalonya'da çocuk ve gençlerin yüzde 27,5'i yoksulluk riskiyle karşı karşıya. Okulu bırakma oranları endişe verici. Özel gereksinimli öğrencilere yönelik gösterilen çaba yetersizdir. Ve öğretim elemanlarının büyük bir kısmının eğitimi eksiktir. Eşitlik konusunda başarısız olursak eğitimin kalitesinden bahsedebilir miyiz? On yıldan fazla bir süre boyunca bağımsızlık hükümetleri kendilerini büyük olma hayaline adadılar. Bu arada, kötü niyetlilik sosyal alanda kararlarını dikte etti. Meyvesi: küçük ve durgun bir okul.


Okumaya devam etmek için abone olun