2.000'den fazla öğretmenler İspanya'nın her yerinden (özellikle 2.101 kişi) geçen yıl (2023-24) bağımsız öğretim sendikası tarafından başlatılan bir hizmet olan Öğretmen Ombudsmanı'na gitti Anpe. Ortaokul ve ilkokullarda erken çocukluk eğitimi, mesleki eğitim ve diğer eğitimlere göre daha yaygın olan konsültasyonlar, bir önceki akademik yıla (2022-23) kıyasla neredeyse %8 arttı. Asıl şikayet şuydu: asılsız suçlamalar (neredeyse %37) ve Yönetimle ilgili sorunlar (aynı yüzde), ardından saygı eksikliği (%34) ve taciz (%20).
Öğretmen Ombudsmanı'nın eyalet koordinatörüne göre, Teresa HernandezBu rakamlar “buzdağının görünen kısmı” çünkü eğitim merkezlerinde bir arada yaşama sorunlarının sadece küçük bir kısmını gösteriyor. Hernández şu sonuca varıyor: “Öğretmenler günlük yaşamlarında zorluklarla karşılaşıyor ve Yönetim bunların üstesinden gelmenin yollarını sunmuyor.”
Bu sabah Madrid'de sunulan Öğretmen Ombudsmanı'nın raporu, sınıflardaki çatışmaların öğretmenlerin ruh sağlığını doğrudan etkilediğini vurguluyor. Bu hizmetten hizmet alan ve depresyon tanısı konan öğretmenlerin yüzdesi biraz artıyor (önceki yıla göre %12,7'ye kıyasla %13,4) ve kaygı düzeyleri hâlâ çok yüksek (%70, önceki kurs raporuna kıyasla hafif bir düşüşü temsil ediyor). Sendikal hizmete başvuran profesyonellerin sağlık izinleri aynı oranda (%16) devam ediyor.
“Sürekli mevzuat değişiklikleri gibi faktörler, öğretim kadrosunun yetersiz olması İdari ve hizmet personeli ile bağlantı güçlüklerine yatkın, sezgisel olmayan dijital platformlar, giderek artan sayıda projenin bütçe tahsisi ve insan kaynağı olmadan hayata geçirilmesi, öğretim elemanlarının yerine getirmesi gereken görevleri çoğaltarak strese ve motivasyon kaybına neden oluyor.” Sendika temsilcisi ısrar ediyor.
Belirli çatışmalarla ilgili olarak öğrencilerÇoğunluğun şikâyeti ders anlatırken yaşanan sorunlardır (%20), bunu saygı eksikliği (%19) takip etmektedir. Asılsız suçlamalar (%15) ve tehditler (%12) okul çocuklarının öğretmenlere yönelik saldırılarını da içeren listede sonraki sıralarda yer alıyor (geçen yılki rapordaki %7,1'e kıyasla %7,5).
Anne ve babalarla ilgili sorunlar
Öğretmenlerin Öğretmen Avukatına yaptığı çağrıların çoğu, öğrencilerin aileleriyle yaşanan belirli çatışmalarla ilgilidir. Şikayetlerin çoğunluğunu asılsız suçlamalar oluşturuyor (%21), bunu denetim servislerine yapılan şikayetler (%16) takip ediyor. Liste aynı zamanda azınlık yüzdelerinde de olsa şunları içerir: notlar için baskı (%6,5) ve saldırılar anne ve babalar tarafından (%2). Her iki çelişkili durum da geçen yılın raporuna göre sırasıyla yüzde bir puan ve yarım puan azaldı.
Sendika, İdare'ye öğretmenleri destekleme konusunda “sorumluluğunu üstlenmeye” çağrıda bulunuyor. Öğretmen Ombudsmanı koordinatörü, “merkezlerde duygusal refah ve bir arada yaşama için temel olan refah koordinatörü figürünün hâlâ gerekli kaynaklara ve eğitime sahip olmadığı” konusunda uyarıyor. Ve şu sonuca varıyor: “Okulların bir arada yaşamasını destekleyen düzenleyici çerçeveler olmasına rağmen, bunlar yönetim ekiplerinin ve idarenin gerçek taahhüdü olmadan yeterli değildir.” Hatta rapor, öğrenciler ve aileleriyle doğrudan ilgisi olmayan sorunlarda çoğunluğun şikayetinin İdare ile yaşanan anlaşmazlıklar olduğunu ortaya koyuyor. Neredeyse %7'si (2022-23 akademik yılı raporundaki %3,4'e kıyasla) merkezin bu kuralları uygulamamasından pişmanlık duyuyor birlikte yaşama kararları
Öğretmen Ombudsmanı'nın eyalet koordinatörüne göre, Teresa HernandezBu rakamlar “buzdağının görünen kısmı” çünkü eğitim merkezlerinde bir arada yaşama sorunlarının sadece küçük bir kısmını gösteriyor. Hernández şu sonuca varıyor: “Öğretmenler günlük yaşamlarında zorluklarla karşılaşıyor ve Yönetim bunların üstesinden gelmenin yollarını sunmuyor.”
Bu sabah Madrid'de sunulan Öğretmen Ombudsmanı'nın raporu, sınıflardaki çatışmaların öğretmenlerin ruh sağlığını doğrudan etkilediğini vurguluyor. Bu hizmetten hizmet alan ve depresyon tanısı konan öğretmenlerin yüzdesi biraz artıyor (önceki yıla göre %12,7'ye kıyasla %13,4) ve kaygı düzeyleri hâlâ çok yüksek (%70, önceki kurs raporuna kıyasla hafif bir düşüşü temsil ediyor). Sendikal hizmete başvuran profesyonellerin sağlık izinleri aynı oranda (%16) devam ediyor.
“Sürekli mevzuat değişiklikleri gibi faktörler, öğretim kadrosunun yetersiz olması İdari ve hizmet personeli ile bağlantı güçlüklerine yatkın, sezgisel olmayan dijital platformlar, giderek artan sayıda projenin bütçe tahsisi ve insan kaynağı olmadan hayata geçirilmesi, öğretim elemanlarının yerine getirmesi gereken görevleri çoğaltarak strese ve motivasyon kaybına neden oluyor.” Sendika temsilcisi ısrar ediyor.
Belirli çatışmalarla ilgili olarak öğrencilerÇoğunluğun şikâyeti ders anlatırken yaşanan sorunlardır (%20), bunu saygı eksikliği (%19) takip etmektedir. Asılsız suçlamalar (%15) ve tehditler (%12) okul çocuklarının öğretmenlere yönelik saldırılarını da içeren listede sonraki sıralarda yer alıyor (geçen yılki rapordaki %7,1'e kıyasla %7,5).
Anne ve babalarla ilgili sorunlar
Öğretmenlerin Öğretmen Avukatına yaptığı çağrıların çoğu, öğrencilerin aileleriyle yaşanan belirli çatışmalarla ilgilidir. Şikayetlerin çoğunluğunu asılsız suçlamalar oluşturuyor (%21), bunu denetim servislerine yapılan şikayetler (%16) takip ediyor. Liste aynı zamanda azınlık yüzdelerinde de olsa şunları içerir: notlar için baskı (%6,5) ve saldırılar anne ve babalar tarafından (%2). Her iki çelişkili durum da geçen yılın raporuna göre sırasıyla yüzde bir puan ve yarım puan azaldı.
Sendika, İdare'ye öğretmenleri destekleme konusunda “sorumluluğunu üstlenmeye” çağrıda bulunuyor. Öğretmen Ombudsmanı koordinatörü, “merkezlerde duygusal refah ve bir arada yaşama için temel olan refah koordinatörü figürünün hâlâ gerekli kaynaklara ve eğitime sahip olmadığı” konusunda uyarıyor. Ve şu sonuca varıyor: “Okulların bir arada yaşamasını destekleyen düzenleyici çerçeveler olmasına rağmen, bunlar yönetim ekiplerinin ve idarenin gerçek taahhüdü olmadan yeterli değildir.” Hatta rapor, öğrenciler ve aileleriyle doğrudan ilgisi olmayan sorunlarda çoğunluğun şikayetinin İdare ile yaşanan anlaşmazlıklar olduğunu ortaya koyuyor. Neredeyse %7'si (2022-23 akademik yılı raporundaki %3,4'e kıyasla) merkezin bu kuralları uygulamamasından pişmanlık duyuyor birlikte yaşama kararları